Diensten

Werkwijze

Aanhuur

  • Gesprek
  • Documenten indienen
  • Versturen van overeenkomst
  • Bezichtigingen inplannen
  • Opstellen en verzenden van huurovereenkomst
  • Inspectie & check-in

Verhuur

  • Gesprek
  • Bezoek
  • Prijs bepalen & voorwaarden bespreken
  • Versturen van overeenkomst
  • Presentatief & professionele fotoʼs laten maken
  • Bezichtigingen inplannen
  • Publiceren
  • Potentiële huurder(s) screenen
  • Opstellen en verzenden van overeenkomst
  • Inspectie & check-in

Aankoop

  • Gesprek
  • Wensen inventariseren
  • Versturen van overeenkomst
  • Bezichtigingen inplannen
  • Bod plaatsen
  • Taxatie
  • Bouwkundige keuring
  • Notaris koopakte inplannen
  • Inspectie & overdracht

Verkoop

  • Gesprek
  • Bezoek & marketingsplan bespreken
  • Prijs bepalen
  • Versturen van overeenkomst
  • Presentatief & professionele fotoʼs laten maken
  • Publiceren
  • Bezichtigingen inplannen
  • Onderhandelingen voeren
  • Akkoord & overdracht bij notaris

Veelgestelde vragen

Algemeen

Ja, dit kunnen wij voor je doen.We werken samen met een team van binnenhuisarchitecten en stylisten. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

Ja, dit kan indien je voldoet aan de inkomensnorm. Jullie gezamenlijk inkomen dient bruto minstens 3 keer de huurprijs te zijn. Eventueel kan een gedeelte van spaargeld/eigen vermogen
mee worden genomen in de berekening. Hebben jullie hier een vraag over neem dan contact
met ons op.

Het tweede inkomen wordt voor 50% meegerekend.

Ja, dat kan. Uw werkgever zal dan aangewezen worden voor het betalen van de huur.

Ja, dit kan.

Ja, dat kan indien de ouders voldoen aan de inkomenseis van 3,5 keer de huur.

Nee, dit kan niet. De huurprijzen vallen onder de vrije sector waardoor huurtoeslag aanvragen
niet mogelijk is.

Aanhuur

2-5. Dit is afhankelijk van de woningmarkt op het moment dat wij jouw zoekopdracht starten. Wij streven er naar om na plus/minus 3 bezichtigingen, jouw ideale woning gevonden te hebben.

Nee, wij nemen alleen zoekopdrachten aan vanaf €1350 excl. Omdat we geloven dat we pas vanaf dit bedrag een geschikte woning voor u kunnen vinden in Amsterdam.

Ja, als zij in Nederland woonachtig zijn en als hun bruto-inkomen minimaal 3,5 keer zo hoog is als het huurbedrag.

Als je voldoet aan de inkomensnorm door inkomen uit werk of eigen bedrijf is het mogelijk om een woning te huren. Helaas mag je inkomen uit studiefinanciering hier niet bij optellen. Je zou ook een garantsteller aan kunnen wijzen.

De huurovereenkomsten gelden voor minimaal 12 maanden, tenzij anders wordt vermeld bij het object.

Om in aanmerking te kunnen komen voor één van de aangeboden woningen, dient u de volgende documenten aan te leveren:

  • Kopie legitimatiebewijs (paspoort of ID).
  • Werkgeversverklaring (max. 1 maand oud).
  • Arbeidsovereenkomst.
  • 3 recente loonstroken. 
  • Bankafschrift van 3 recente salaris stortingen op de bankrekening. 
  • Kopie bankpas van de rekening waar het salaris op gestort wordt.
  • UWV verklaring (aan te vragen bij het UWV).
  • Verhuurdersverklaring of hypotheekverklaring.
  •  Uittreksel van het bevolkingsregister

Indien u ondernemer bent:

  • Kopie legitimatiebewijs (paspoort of ID).
  • IB aangifte van het meest recente boekjaar.
  • Accountantsverklaring.
  • Jaarrekening van de 2 meest recente boekjaren.

Indien u op de loonlijst staat:

  • Recente loonstrook, inclusief bewijs van bijschrijving van het salaris op de bankrekening.
  • Bankpas van de rekening waar het salaris op gestort word.
  • Uittreksel van het bevolkingsregister.
  • Uittreksel KVK (maximaal 3 maanden oud).
  • Verhuurdersverklaring.

Als dit bij een object vermeld is, dan is het toegestaan.

We streven ernaar om elke klant binnen 2 weken te helpen. We zijn echter wel afhankelijk van de markt op het moment dat we uw zoekopdracht starten. Ook heeft iedere klant andere wensen/eisen, waardoor we niet een bepaalde tijd kunnen garanderen. Wel houden wij je bij
elke stap op de hoogte.

Als meerdere kandidaten zich aanmelden voor een woning, maakt de eigenaar de keuze.

Jazeker, we hebben de volgende stukken nodig:
· Kopie legitimatiebewijs (paspoort of ID)
· IB-aangifte van het meest recente boekjaar.
· Uittreksel KVK (maximaal. 3 maanden oud).
· Accountantsverklaring.
· Indien u op de loonlijst staat: recente loonstrook, inclusief bewijs van bijschrijving van het salaris op de bankrekening.
· Kopie bankpas van de rekening waar het salaris op gestort wordt.
· Verhuurdersverklaring of hypotheekverklaring.
· Uittreksel van het bevolkingsregister.

Maximaal twee personen kunnen een woning delen als dit is toegestaan door de eigenaar.

Hiervoor dient uw bruto-inkomen 3 keer zo hoog te zijn als het huurbedrag. Eventueel spaargeld/eigen vermogen mag meestal voor een deel worden meegerekend. Dit is afhankelijk per verhuurder. 

Wij werken “no cure no pay”. Dit beteken dat we direct voor jou aan de slag gaan en je ons pas achteraf betaalt. Onze bemiddelingskosten zijn gelijk aan 1 maand huur exclusief BTW. Deze kosten betaal je dan ook pas bij een succesvolle bemiddeling. Mocht je tijdens de zoektocht naar een woning toch van onze diensten afzien, dan betaal je alleen voor de bezichtigingen die we reeds met jou hebben gedaan. Meer informatie hierover vind je in onze algemene voorwaarden.

Verhuur

Voordat wij foto’s komen maken, vragen wij u om de woning spic en span te maken. Zorg ervoor dat losliggende objecten en persoonlijke spullen/ foto ́s uit het oog zijn, zodat we representatieve foto ́s kunnen maken.

Wij streven ernaar om elke klant binnen 2 weken te helpen. Vaak is het zo dat wij een woning binnen een week verhuren. We zijn echter wel afhankelijk van de markt op het moment dat jouw woning te huur staat.

Wij richten ons voornamelijk op Amsterdam en directe omgeving. Denk hierbij aan Diemen, Almere, Amstelveen, Weesp, Zaandam, Hoofddorp en Haarlem.

Wij bieden onze dienst aan met foto’s. Dit betekent dat wij professionele foto’s laten maken van de woning.

Indien je dit wilt, is dit mogelijk. De interesse in de woning is afhankelijk van de markt op dat moment. Indien er meerdere aanmeldingen zijn organiseren wij een open huis. Wij verwachten na max. 2 open-huis-momenten al een huurder te hebben gevonden. Indien er enkele
aanmeldingen zijn organiseren wij individuele bezichtigingen.

Het organiseren van bezichtigingen in de woning, valt onder onze dienst. Indien de woning leeg staat, ontvangen wij graag een sleutel van je, zodat wij de bezichtigingen vlot kunnen laten verlopen.
Indien de woning nog bewoond wordt door jezelf of een huurder plannen wij een bezichtiging met je in overleg, of organiseren wij een open-huis-moment. Zo ervaar je zo min mogelijk hinder.

Voor het verhuren van uw woning en alles wat daarbij komt kijken, vragen wij 75% van de huurprijs. Dit bedrag is exclusief BTW.

Aankoop

Ja, dit is mogelijk. Neem contact met ons op om de aankoop te bespreken.

Kosten koper (k.k.) betekent dat de koper de kosten voor de overdracht van de woning betaalt. De kosten koper bedragen ongeveer 7% van de koopprijs. Onder de kosten koper vallen de volgende kosten:
· Kosten makelaar
· Hypotheekkosten
· Kosten taxatierapport
· Kosten bouwkundig rapport
· Notariskosten voor de opmaak van de hypotheekakte en akte van levering
· Kadasterkosten voor de inschrijving van de hypotheekakte en akte van levering
· Overdrachtsbelasting 2%

Nee, dat doen we zelf niet. We werken wel met een derde partij die dit doet, we verwijzen u graag door naar onze partner.

0,7% tot 2% afhankelijk van de diensten die u wilt hebben.

Wanneer u een voorafgaande goedkeuring van de bank/hypotheekverstrekker ontvangt. Als u niet weet hoeveel u kunt lenen, kunnen wij u doorverwijzen naar onze partners. Wij kunnen ook met u meegaan naar deze afspraak.

Zodat we specifiek woningen binnen uw budget kunnen zoeken.

U betaalt ons wanneer de overdracht is voltooid en de woning officieel van jou is via de notaris.
De woning is officieel van jou zodra u de koopakte heeft ondertekend bij de notaris.

Nee, dit is niet mogelijk. U moet deze kosten koper zelf betalen.

Verkoop

Voordat wij foto’s komen maken vragen wij u om de woning spic en span te maken. Zorg ervoor dat losliggende objecten en persoonlijke spullen/ foto ́s uit het oog zijn, zodat we representatieve  foto ́s kunnen maken.

Het ontvangen van het eerste bod nadat de woning online is geplaatst kan al binnen 3 weken gebeuren. Het hele proces is geheel afhankelijk van de woningmarkt op dat moment.

Ja, dit kan. Dan moet u gemachtigd worden door die persoon.

Wij verkopen woningen in en rondom Amsterdam.

Wij bieden onze dienst aan met foto’s. Dit betekent dat wij professionele foto’s laten maken van de woning.

Afhankelijk van de interesse in de woning, kunnen wij individuele bezichtigingen inplannen of organiseren wij een open huis. Wij verwachten na max. 2 open-huis-momenten al een koper gevonden te hebben.

Wilt u gebruik maken van een van onze diensten?

Schrijf u dan in als klant en wij nemen uiterlijk binnen 48 uur contact met u op.
Indien u op de hoogte gehouden wilt worden van ons aanbod kunt u zich inschrijven voor de nieuwsbrief.

Word klant